Zimnica, troje djece i preporuke

Ove godine sam se zainatila da napravim pristojnu zimnicu. Nikako ne volim, a gotovo da i ne znam, kuhati bez povrća. Zato zima zna biti nezgodan period za moje kulinarske sposobnosti.
Prvo sam malo istražila da pronađem povrće koje je ili organsko ili najpribližnije tome. Namjerno ću vam ovdje i preporučiti ljude od kojih sam naručivala povrće, voće, pekmez i ostale potrepštine za zimu, jer često i dobivam pitanje: gdje nabaviti organsku hranu. Međutim, u današnjem vremenu vam niko ništa ne može garantovati, tako da ja idem na tu opciju da dobijem što više koristi uz što manju štetu. Organizam je podešen tako da se može boriti sa mnogim otrovima, ali se puno efikasnije bori ako je tih otrova manje. Uvijek sam imala taj racionalni pristup ishrani. Ako nema organskog, ima barem ono što je upola manje štetno od konvencionalnog. Nemanje organske hrane vas ne treba odvratiti od korištenja povrća, voća, mesa. Uopće ne želim potcijeniti organsku proizvodnju, nego želim racionalizirati ono što u realnim uslovima možemo dobiti.
Prvo sam napravila zimnicu za bebu, a onda i ostale specijalitete. Za tu zimnicu sam naručila povrće iz Korpe zdravlja.



Od ostataka povrća koje nisam koristila za bebinu hranu (korijenje, veće peteljke) i vode koja je ostala od kuhanja, napravila sam povrtni temeljac, koji sam zaledila u dozama (plastične čaše). Onda sam ih povadila iz čaša i ubacila u veće vrećice za zamrzivač. Kada budem pripremala čorbice zimi, ovaj temeljac će biti odličan da dodam okuse i mirise svježeg povrća.


Dok sam pripremala hapice za bebu došla sam na ideju da pripremim domaću začinsku mješavinu, ali ne na način na koji sam to do sada radila. Ranije sam sušila povrće, nekada sam svježe povrće sjeckala uz veliku muku i to je zahtijevalo jako dugo vremena. Sada sam došla na ideju da povrće lagano prokuham, izmiksam štapnim mikserom sa malo vode od kuhanja. Onda sam to ubacila u veliku tepsiju i izravnala da bude u tankom sloju. Stavila sam u zamrzivač nekih sat vremena, pa izvadila, izrezala i onda zaledila do kraja. Razlog oakvog zaleđivanja je taj što ako pustite da se odmah zaledi nećete moći izrezati. Nakon zaleđivanja sam kockice povadila, stavila u veću vreću zaleđivanje i ponovo spremila u zamrzivač. Ovu mješavinu ću koristiti tako što ću u variva ili supe ubacivati na kraju kuhanja. Za mješavinu sam koristila korijen i list celera, peršuna i mrkvu.


Našla sam i domaći, neprskani paradajz. Od njega sam napravila najjednostavniji paradajz-sos. Vrlo mi je bitno da imam paradajz-sos zimi. Kuhani paradajz sadrži likopen, koji je moćan antioksidans. A i okus tog mirisnog domaćeg paradajza je očaravajući. Njega sam pasterizirala i ostavila u flašama. Ako imate mjesta u zamrzivaču, isti se može i zalediti u plastičnim čašama, kao što sam uradila sa temeljcem. Paradajz sam naručila od Aide Hasibović. Dobila sam ga na kućnu adresu.


Kupila sam i dobila dosta mahuna. Neke sam blanširala i zaledila, a neke sam pasterizirala u teglama sa sos-paradajzom, na prijedlog mojeg zimnica-gurua, Šehize Duraković-Salkić. Dakle, mahune sam blanširala, stavila u tegle, zalila sos-paradajzom i pasterizirala. To je skoro gotov obrok. Mojoj porodici će ova jedna tegla biti taman prigodna za jedan ručak.


E onda, naručila sam 10 kg neprskanih šljiva i pokajala se. Mislim pokajala se zbog količine, ne zbog šljiva. Njih možete naručiti od Jasne Salihović. Izmišljala sam nekoliko načina da ih pripremim. Napravila sam neku vrstu bestilja. Ukuhavala sam očišćene šljive tako da dobijem sirupastu masu, pakovala u tegle i pasterizirala. Meni ne smeta kožica od šljiva i nikada je ne uklanjam. Puna je željeza i ostalih minerala, kao i nekih vitamina.


Osim toga, htjela sam ostaviti komade šljiva ne previše ukuhane, da ostanu cijeli. Ispolovila sam šljive, stavila ih u tepsiju, posula sa malo šećera (na 1 kg šljiva - 1 šolja šećera) i stavila u rernu da prokuha. To sam nasula u tegle i pasterizirala. Boja je ostala predivna.


Naravno, nije moglo proći bez pravljenja šljivopite. I to na zdrav način. Poredala sam polovice šljiva, posula zobenim pahuljicama i dodala badema, zapekla u rerni i uživala.


Od Jasne sam naručila i jabukov pekmez. Moj srednji dječak je jedan mršavko. ubijedila sam ga da mu dajem čarobni napitak.


Napravim ga tako što u čašu tople vode stavim kašiku pekmeza, kašiku meda i ucijedim pola narandže. Time unese određenu količinu željeza, vitamina C, kao i drugih vitamina i minerala. Nema neke čarolije, ali je ipak čaroban napitak. Svi ga pijemo.


Našla sam i neprskane maline, što je gotovo nemoguće. Naručila sam ih preko Adele Čomić. Prezadovoljna sam kvalitetom. Jedan dio sam zaledila tako što sam ih stavila na tepsiju obloženu papirom u jednom sloju. Zaledila sam ih na taj način i onda ih istresla u kesu za zamrzivač. Na taj način ostanu cijele i odvojene, tako da nećete imati problema kada ih budete htjeli konzumirati.


Od voća sam još zaledila malo aronije. Moja majka je posadila 2 grma aronije pored zgrade i ubrala skoro punu veliku kantu. Zaledila sam je u malim zdjelicama, pa ću je korisitti za pripremu smoothija. 


Našla sam i odličnu tjesteninu, integralnu pšeničnu i sa heljdom. Prezadovoljna sam kvalitetom. Ne možete zamisliti da tjestenina tako lijepo miriše. Doduše, ovo možete naručiti kada god želite, nije baš da se morate sada opskrbiti za cijelu zimu. Tjesteninu sam pronašla kod Aide.


I na kraju želim da vam preporučim jaja, kao i ostale zdrave proizvode Deffedo

E sad, pošto sam sve to radila sa troje djece u kući, pravljenje zimnice je bila prava avantura. Ne, nisam se razvela, muž samo radi doktorat, tako da je oslobođen svih poslova oko bilo čega drugog. Teško  mu se kada završi doktorat, jer će mi trebati temeljiti odmor.
I da, kuća je danima ličina na bojno polje. Igračke, odjeća, djeca...na sve strane razbacani. Kuhinja kao da je rat. Ali, vrijedilo je. Traje nekoliko dana u zamjenu za sve te mirise i okuse zimi, kada bude pusto i mirno.
I na kraju moram reći ovo: ŽIVJELA KUĆNA DOSTAVA! Uštedjela mi je barem cijeli jedan dan. Svi gore spomenuti proizvođači su mi dostvili na kućna vrata.



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Vodič kroz Istanbul

Karamel šnite s hurmama

Ramazanske korpice