Put u Andaluziju - Almerija

Nakon Granade, otputovali smo u Almeriju. U Almeriji smo bili poslovno, tako da smo tu proveli 4 noći. Almerija nije posebno turistički orjentisana, ali smo ipak imali puno toga za vidjeti. Koristili smo Blabla car uslugu prijevoza iz Granade do Almerije. Pošto smo bez djece, odlučili smo se za ovu opciju.

Najveći dio puta bio je prekriven plastenicima. Interesantni prizori. Pošto nisam znala za plastenike prije puta, to mi je bilo malo i šokantno.

Zaštitni znak pokrajine Amerija je El Indalo. Smatra se da je to prvi pisani trag na ovim prostorima, koji je uzet kao simbol pokrajine Almerija. To je silueta čovjeka raširenih ruku sa polukrugom iznad glave. Značenje polukruga nije odgonetnuto, samo se nagađa šta bi moglo biti njegovo značenje.

Zaštitni znak samog grada Almerija je simbol u obliku sunca.

Na području Almerije nalaze se nepregledne površine s plastenicima. Nisam se mogla načuditi koliko ih ima. Kažu da se Almerija vidi iz svemira u vidu bijele površine koja se vidi upravo zbog plastenika. Ovi plastenici spasili su ekonomiju Almerije nakon što je bila u potpunoj propasti. U novijoj historiji razvoj poljoprivrede smatra se najvećim uspijehom Almerije. To je trenutno najvažnija privredna grana. Iz Almerije se izvozi voće i povrće u cijeli svijet, naročito u Evropu.

Almerija je za vrijeme islamske vladavine doživjela procvat. Prije toga je to bila zadnja stanica za bilo kakav život. Ljudi u Almeriji jako cijene ovaj period. Stalno naglašavaju kako je Almerija tada bila centar Španije. Mnoge ulice i dijelovi grada i sada imaju arapska imena.

Na jednom uzvišenju nalazi se tvrđava Alkazaba, koja je jedna od tri takve. Ostale dvije su u Granadi i Malagi. Ispod same tvrđave nalazi se statua prvog kralja pokrajine Almerije, što je u stvari današnja Španija. On je Almeriju digao na noge u to doba. Zvao se Al Jayran (čita se Alhajran). Vladao je od 1014. do 1028. godine.

Padom islamske vladavine smatraju da je došao crni period za Almeriju. Ona je pošla nazadovati i propadati u svakom smislu. I tako kroz historiju, imala je više uspona i padova.

Sve o Almeriji možete saznati ako posjetite muzej Almerije. Na samom ulazu je prelijepa vertikalna maketa grada koja se vidi kroz 3 sprata. Kako se penjete kroz historijske periode tako i gledate maketu.

Iz vremena kršćanske vladavine nalazi se velika Katedrala, Catedral de la Encarnacion. Na njoj je uklesan veliki simbol Almerije.

U blizini katedrale nalazi se kuća u vidu muzeja, Casa de los Puche, u kojoj su eksponati vezani za jedno kršansko bratatvo. U kući se nalaze njihova odijela, postoje krojačice koje redovno popravljaju oštećenja na tkaninama. Bratstvo je kroz grad nosilo veliku “kupolu”. Njih 12 bi se uvukli ispod kupole, digli je i nosili kroz grad. To se i danas radi za vrijeme nekih festivala. Jedna od kupola je pozlaćena.

Iz tog perioda možete naći i spomenik Sv. Valentinu, zaštitniku zaljubljenih, sa mnoštvom katanaca.

U blizini katedrale nalazi se trg sa spomenikom žrtvama građanskog rata.

Za vrijeme Građanskog rata (od 1936. do 1939. godine) izgrađena su skloništa u vidu tunela dugih 4,5 km, koji se nalaze u dubini na oko 9 do 12 metara pod zemljom.

Šetajući gradom naći ćete mnoge zanimljivosti. Čim smo došli u grad vidjeli smo staru željezničku stanicu, koja nam je bila zanimljiva, ali nismo shvatali zašto je napravljena u ovom stilu. Čudili smo se jer je stilom odudarala od okolne gradnje. Kasnije ćemo shvatiti zašto.

Jedna od zanimljivosti su ostaci stare željezničke pruge čija karakteristika je da je išla skroz do luke, do samog broda, gdje se vršio pretovar uglja i drugog tereta direktno na brod. Tada je taj način transporta bio jako isplativ i praktičan, a danas ti ostaci služe ko spomenik. Planira se da se na ostacima napravi šetalište.

U samom centru grada nalazi se srednja škola za glumu, jer gluma ima posebno mjesto u Almeriji. U samoj zgradi snimane su scene iz filma Indiana Jones, a ispred zgrade nalazi se Walk of fame, sa zvijezdama sa imenima glumaca.

Po cijelom gradu ćete naći razno cvijeće i statue.
Ono što me posebno fasciniralo je veličina fikusa. Dok hodate ulicama vidjećete ogromne fikuse, bukvalno više od trospratnice.

Interesantan je i ovaj krug, koji nije u funkciji. Ipak, ovaj dio grada je vrlo lijepo uređen i krug se vidi iz mnogih uglova.

Jednu noć smo vidjeli djevojke na plaži, koje su tu iftarile. To je bio vrlo lijep prizor. Inače je zajednica muslimana najbrojnija u odnosu na ostatak Španije. Od ukupnog stanovništva Almerije, oko 10 % su muslimani.

Posjetila sam pijacu i kupila nekoliko egzotičnih voćki. To je neka moja tradicija kada putujem. Volim posjetiti gradsku pijacu da vidim kako grad diše.

Jedan dan sam jela u jednom restoranu po preporuci, gdje sam pojela predobru salatu sa flambiranim sirom. Baš liči nečemu što bih ja nazvala vrhunsko jelo.

Moj Tarik je svaki dan išao na Univerzitet Almerije gdje je provodio dio dana. U stvari, njegovo dolazak na univerzitet je razlog zašto smo pet dana proveli u samoj Almeriji.

Sa njegovom grupom imali smo izlet u nacionalni park Cabo de Gata, koji je zaštićeni pejzaž.
Na putu do parka svratili smo u malo turističko mjesto - Isleta del Moro

Iako se Almerija hvali time da ima 320 sunčanih dana u godini, mi smo uspjeli uhvatiti nekoliko nesunčanih. Ali nije nam to ni smetalo, jer smo svakako uživali.
Prošetali smo kroz Cabo de Gata i proveli nešto vremena na plaži punoj školjaka. Šetali smo kroz polja agave, od koje se ovdje pravi konopac. Kada cvijet agave odrveni, koristi se kao drvo.

U sklopu ovog izleta posjetili smo i plažu Monsul. To je također mjesto gdje je snimljena scena iz filma Indiana Jones.

Cijela Almerija poznata je po snimanju filmova. Clint Eastwood je ovdje snimio jedan od svojoh prvih filmova. Zvao se A fistful of dollars. Pošto je tada bio mladi glumac za ovaj film je plaćen vrlo malo. Ipak, još dva filma je snimao u Almeriji, ali je za njih dobio puno više novca, nakon  što se proslavio ovim filmom.

Još jedan izlet s grupom je bio upravo vezan za film. Posjetili smo tematski park Oasys, kojeg još zovu Mini Hollywood.

Ovdje ćete naći sve vezano za western filmove. Od muzeja do zološkog vrta i cvijetnjaka s kaktusima. Možete jahati konje, pogledati western film uživo, koji će vam glumci odglumiti uz pucanje, hapšenje i vješanje. Nisam neki ljubitelj ove teme, ali zanimljivo je za posjetiti.

Na kraju posjete ovom prku, opet predstava uz Can-Can ples.

Jedan dan smo išli na flamenko. I to je poseban doživljaj. Pjevačica priča priču kroz pjesmu dok je gitarista prati.

Ulazi plesačica koja pleše i između pjesama se presvlači. Ja sam očekivala crvenu haljinu, ali su ipak druge boje bile prisutne. I iznenađujuće lijepe.

Poslije flamenka smo imali zajedničku večeru na kojoj su služili tapase. Tapasi su poznati u Španiji kao predjelo - jelo u više vrsta. Služe se ili kao večera u više slijedova ili po nekoliko komada uz piće. Kada osoba naruči piće, besplatno će dobiti tapas. Ako ne pijete alkohol, možete naručiti gazirani sok. Tapas se ne služi uz kafu ili čaj.
Pošto je kod nas bila u pitanju prava večera, imali smo desetak slijedova tapasa. Nekoliko slijedova smo preskočili zbog svinjskog mesa. I bez toga smo bili i više nego siti. Ono što me posebno dojmilo je bio patlidžan s medom. Iznenađujuće je ukusno i sigurno ću ga probati napraviti. Naravno da ćete dobiti recept.

Jedino što je nama bilo nezgodno je što smo baš morali paziti zbog svinjetine. Ponekad se čak i jelo od ribe pravi sa šunkom i sličnim dodacima. Zato smo par puta jeli halal doner. Nije teško naći halal restorane, a pošto su bili zadnji dani Ramazana, svaki iftar smo bili u nekom od njih.
Ako želite šetati gradom, imaćete super šetnje. Ako pak želite koristiti gradski prijevoz, opet ćete imati super iskustvo, jer je prevoz vrlo pouzdan.
Preporučujem da uzmete telefonski broj sa internetom čim dođete u Španiju. Ako već imate broj u EU, možete ga koristiti po istim cijenama kao u svojoj državi. Tako ćete moći doći gdje god želite prateći preko google maps.
Ako budete htjeli posjetiti neke muzeje i znamenitosti za koje se ulaz plaća, kao za Alkazabu, obavezno unaprijed kupite kartu online.
I još jedna servisna informacija. Radno vrijeme je vrlo čusdno. Veliki broj restorana, prodavnica, ustanova radi ujutro, pa imaju odmor oko podne, pa opet otvaraju poslije podne. Ipak, neke radnje rade kao kod nas. Zato provjerite online kakvo je stanje ako želite nešto konkretno da posjetite.
U sljedećem nastavku pišem o Malagi.