Đulbe-šećer ruža

 Dobila sam mnogo upita o pravljenju soka od ruže đulberke. 

Prvo moram odati počast toj divoti. Jednostavno je predivna i premirisna. Zato je opjevana i opisana emocija vezana za nju u mnogim pjesmama i pričama. 

Ima više vrsta ove ruže. Ne razumijem se baš u vrste ruža, ali tvrdim da je ova najmisirnija. Barem meni, koja sam taj miris osjetila u djetinjstvu, ta je najmirisnija. Vrlo mi je drago njegovati tradiciju korištenja đulberke u prehrani, jer želim da i moja djeca imaju to iskustvo kada odrastu.

Inače sam veliki ljubitelj jestivog cvijeća. Ruža tu suvereno drži prvo mjesto. Od nje ne pravim samo sok. Koristim je na razne načine. 

Sok od ruže

Ja vam neću pisati tačne količine, jer je nebitno koliko ćete tačno cvjetova ruže staviti. Možete tačne količine potražiti po internetu, kao i sve druge recepte. Pošto moja mama ima mnogo ruže, ona stavlja mnogo više nego što to mnogi recepti govore. Ona ne štedi na ružama, tako da je aroma baš upečatljiva i nećete je zaboraviti. Zato njen sok svako spominje. 

Meni je njen sok najbolji na svijetu pa ću vam dati njen recept. A vi je spomenite u lijepim dovama. 

U teglu od 3 l stavite opranih cvjetova đulberke, do pola tegle. Zalijte običnom vodom i dodajte jedan limuntus. Miješajte nekoliko puta dnevno. Dovoljno je da stoji dan-dva. Zatim procijedite. Dodajte šećera po želji i držite u frižideru. Sok se pije tako, ne razblažuje se. Možete razblažiti, ali to znači i da će sok biti blaži, slabije arome. Ovako spremljen sok se ne ostavlja na duže vrijeme, može u frižideru stajati nekoliko dana. 

Možete praviti sok bez limuntusa, ali to znači da nećete dobiti rozu boju, nego će sok biti bezbojan kao voda i dosta blaže arome. Lično, ne smatram da je malo limuntusa štetno, tako da ga stavljam u sokove kada ih pravim na ovaj način. Pokušala sam praviti s limunom umjesto limuntusa, ali tada se sok brže kvari i također ne dobijete željenu boju i aromu ruže u soku. 

Ono što je meni draže je da ne dodajem šećer, nego spakujem nesladak sok u vrećice za zamrzivač i zaledim. Ljeti stavljam komad tako zaleđenog soka u vodu i pustim da se otopi. Tako imam divan ljetni napitak. U toj fazi svako dodaje zaslađivač po svojoj želji. 

Drugi način čuvanja soka od ruže je da ga nakon cijeđenja spakujem u flaše sa originalnim poklopcima, te ih operem u mašini za suđe. Dobro ste pročitali, u mašini za suđe, na programu sa najvišom temperaturom. Tako se sok pasterizira i ne krvari se. Zaslađuje se po želji kada servirate. 

Ja ne pravim sirup od ruže. Nekako mi je to previše šećera i aroma ruže osjeti se tek u tragu kada se razblaži. Žao mi je ružu spremati na taj način. 

Ono što mi se pokazalo jako finim je miješanje zove i ruže pri pravljenju soka. To mi je do sada najfiniji sok koji sam napravila. 

Ostali načini korištenja đulberke

Jedan dio cvjetova ruže redovno osušim, pa koristim za ukrašavanje hrane ili za spremanje čaja. 

Ono što će ukrasiti svaku trpezu su ledene kocke s laticama ruže. Stavite u kalup za led malo vode, dodajte latice ruže. Stavite da se zaledi pa dolijte još malo vode i ponovo zaledite. 

Kada su kocke zaleđene možete ih izvaditi iz kalupa, staviti u kese za zamrzivač i koristiti ljeti za ukrašavanje i rashlađivanje limunada i ostalih ljetnih napitaka. 

Isto to možete napraviti sa listovima mente, cvijetom zove, lavande, te bilo kojom drugom jestivom biljkom. 

Isto možete napraviti sa cijelom ružom u silikonskim kalupima, pošto su veći. U ove kalupe možete odmah staviti mješavinu cvijeća koje imate pri ruci.

Poznata je i ružina vodica koja se tradicionalno koristi za pripremu slatkih jela, te za njegu kože, kao i ružino ulje. Vodicu i ulje nisam spremala sama, ali sam ih koristila i svaki put bila oduševljena aromom i blagotvornim dejstvom na kožu. 

Ne moram ni spominjati opojni miris koji se širi kućom kada koristite ružu. Ja je namjerno sušim u dnevnom boravku ili kuhinji kako bi sve mirom mirisalo. 

Pišite šta vi pravite s ružom. Ako probate nešto od navedenog u tekstu, javite kako vam je ispalo i jeste li uživali u pripremi i konzumaciji 🌹

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Vodič kroz Istanbul

Karamel šnite s hurmama